09.02.2021

Rok 2021 ogłoszony Europejskim Rokiem Kolei

Decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej ogłoszono rok 2021 Europejskim Rokiem Kolei. UE podkreśla tym samym istotę promowania kolei jako zrównoważonego, innowacyjnego, intermodalnego, bezpiecznego i przystępnego cenowo rodzaju transportu.

W komunikacie Komisji UE z dnia 11 grudnia 2019 r. zatytułowanym „Europejski Zielony Ład” przedstawiono nową strategię na rzecz wzrostu, której celem jest przekształcenie Unii w sprawiedliwe i prosperujące społeczeństwo żyjące w nowoczesnej, zasobooszczędnej i konkurencyjnej gospodarce. Celem strategii jest oddzielenie wzrostu gospodarczego od wykorzystania zasobów naturalnych oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej, tj. zerowego poziomu emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku.

Zgodnie z celami określonymi w komunikacie istnieje potrzeba przekształcenia unijnej gospodarki i przemyślenia polityk, w szczególności w dziedzinie transportu i mobilności. Transport odpowiada za jedną czwartą emisji gazów cieplarnianych w Unii, a udział ten wciąż rośnie. Droga do zrównoważonego, intermodalnego transportu wymaga postawienia na pierwszym miejscu użytkowników i zaoferowania im tańszych, dostępnych, zdrowszych, czystszych i bardziej energooszczędnych opcji niż te, z których obecnie korzystają, oferując jednocześnie zachęty dla osób korzystających już ze zrównoważonych środków transportu, takich jak chodzenie pieszo, jazda na rowerze i transport publiczny.

Dlatego Parlament Europejski i Rada UE ogłosiły rok 2021 Europejskim Rokiem Kolei. Transport szynowy jest bowiem jednym z najbardziej ekologicznych i energooszczędnych rodzajów transportu. Jest w znacznej mierze zelektryfikowany, emituje dużo mniej CO2 niż transport drogowy lub lotniczy i w coraz większym stopniu korzysta z odnawialnych źródeł energii. Ponadto, rok 2021 będzie ważny dla unijnej polityki kolejowej, ponieważ będzie to pierwszy pełny rok, w którym w całej Unii zostaną wdrożone przepisy uzgodnione w ramach czwartego pakietu kolejowego, mianowicie przepisy dotyczące otwarcia rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich, ograniczenia kosztów i obciążeń administracyjnych przedsiębiorstw kolejowych działających w całej Unii oraz przekazania Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (ERA) dodatkowych zadań mających na celu zmniejszenie barier technicznych.

gallery-item

Dostawa 18 000 mb linki CuMg 0,4 (BZ II) do Tramwajów Warszawskich

Dostawa 18 000 mb linki CuMg 0,4 (BZ II) do Tramwajów Warszawskich

MMR Group TransComfort dostarcza do Tramwajów Warszawskich 18 000 mb linek krzemowo-brązowych (CuMg 0,4) o przekrojach 35 mm² i 50 mm². W marcu br. zrealizowano dostawę na 15 500 mb przewodów. Obecnie trwa dostawa kolejnej partii, obejmującej blisko 2 500 mb przewodów.
MMR Group TransComfort na SEALABLE Agent Days 2025

MMR Group TransComfort na SEALABLE Agent Days 2025

W przedostatnim tygodniu maja MMR Group TransComfort miał przyjemność uczestnictwa w międzynarodowym, branżowym spotkaniu Agent Days 2025, organizowanym przez SEALABLE Solutions GmbH w Pradze.
MMR Group TransComfort współorganizatorem Komisji Torowej w Poznaniu

MMR Group TransComfort współorganizatorem Komisji Torowej w Poznaniu

MMR Group TransComfort wspólnie z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej oraz MPK Poznań zorganizował tegoroczną Komisję Torową IGKM w Poznaniu (3-4 kwietnia 2025), która zgromadziła ekspertów i liderów branży tramwajowej z całej Polski. Konferencja była doskonałą okazją do uczczenia jubileuszowego 30-lecia firmy MMR Group.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi