21.06.2021

TransComfort na konferencji INFRASZYN

Podczas konferencji mieliśmy przyjemność wygłosić prelekcję na temat innowacyjnego systemu SMCV produkcji Marini Impianti Industriali. Jest to urządzenie odpowiadające za pomiar obciążeń pionowych taboru kolejowego będącego w ruchu. W ujęciu dosłownym jest to dynamiczna waga kolejowa, która w swym zastosowaniu zdecydowanie przewyższa popularne rozwiązania wag dynamicznych stosowanych w Polsce. System SMCV gwarantuje wysoką dokładność pomiarową dla taboru będącego w ruchu, analizując jednocześnie rozłożenie ładunku i alarmując o wszelkich odstępstwach od normy. Dodatkową funkcjonalnością systemu jest także diagnostyka kół w zakresie oceny geometrii (tzw. „płaskich miejsc”).

 

Przedstawiciele TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., zaprezentowali funkcjonalność urządzenia SMCV, jego architekturę oraz implementację na podstawie doświadczeń z kolei włoskich i słoweńskich. Wskazali również na trend, jaki istnieje w tych krajach w zakresie nadzoru nad pociągami towarowymi. Urządzenia dedykowane ważeniu dynamicznemu i ocenie rozłożenia obciążeń to korzyść dla przedsiębiorców z sektora kolejowego. System SMCV jest wykorzystywany do rozliczeń handlowych, a dzięki swojej certyfikowanej dokładności gwarantuje prawidłowość wykonanych pomiarów. Implementacja systemu to także korzyść dla zarządców infrastruktury przyjmujących przewoźników, których pociągi nie zawsze są odpowiednio przygotowane do przewozu ładunków. Nadmierny i nieodpowiednio rozmieszczony ładunek ma negatywny wpływ na stan drogi kolejowej (szyn, podkładów), a także stanowi wysokie ryzyko w zakresie bezpieczeństwa.

 

Tegoroczna konferencja INFRASZYN była dla nas szczególna – z jednej strony dlatego, że rok 2021 ogłoszono Europejskim Rokiem Kolei, a z drugiej, była to pierwsza możliwość prawdziwego branżowego spotkania od czasu wybuchu pandemii (naturalnie z zachowaniem reżimu sanitarnego). Udział w INFRASZYN 2021 był dla TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., okazją do zaprezentowania się w nowym obszarze rynku infrastrukturalnego i możliwością zaproszenia do dyskusji nad implementacją systemu SMCV w polskiej infrastrukturze kolejowej.

 

Dziękujemy za ciekawe wydarzenie i owocne rozmowy!

gallery-itemgallery-itemgallery-item

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

2 marca 2023 r. system smarowania CL-E1ws BA otrzymał dopuszczenie od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do stosowania na liniach kolejowych spółki. MMR Group TransComfort zakończył poligon badawczy na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim.
Implementacja systemu izolacji przeciwprądowej oraz przeciwdrganiowej RCS® w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie

Implementacja systemu izolacji przeciwprądowej oraz przeciwdrganiowej RCS® w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie

Początek 2023 roku to dla MMR Group TransComfort szczególnie intensywny czas. Tylko w styczniu i marcu dostarczy prawie 3000 mtp systemu izolacji przeciwprądowej i przeciwdrganiowej RCS® oraz mat wibroizolacyjnych w zakresie przebudowy torowisk w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie.
MMR Group TransComfort na konferencji NOVKOL 2023

MMR Group TransComfort na konferencji NOVKOL 2023

W dniach 30.11-2.12.2022 w Zakopanem odbyła się XXI Konferencja Naukowo-Techniczna NOVKOL „Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym”. MMR Group TransComfort, jako złoty partner spotkania, zaprezentował rozwiązania kolejowe, które redukują hałas i zużycie szyny na łukach.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi