26.01.2022

MMR Group TransComfort uzyskał świadectwo UTK dla systemu pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV

 

System SMCV jest autorskim rozwiązaniem włoskiej firmy Marini Impianti Industriali, czołowego producenta urządzeń w zakresie automatyki, diagnostyki i telekomunikacji dla zarządcy kolei włoskich Rete Ferroviaria Italiana. Rolą systemu jest dynamiczny pomiar obciążeń dla każdej osi i koła taboru, przejeżdżającego po odcinku pomiarowym. Jednocześnie system odnotowuje nadmierne obciążenia, które wynikają z przesunięcia ładunku lub nieprawidłowego załadunku. Za pomiar odpowiadają czujniki umieszczone w szyjce szyny, odpowiednio zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi i pracami utrzymaniowymi w torowisku. Dane przetwarzane są w przytorowym punkcie pomiarowym, a następnie przekazywane do punktu ze stanowiskiem operatorskim. System może być skonfigurowany do pomiarów na stacji lub szlakowo. Nie ma ograniczenia dla prędkości przejazdowej, a pomiar odbywa się w zakresie od 5 do nawet 250 km/ h.

 

System SMCV znalazł dotychczas swoje zastosowanie na sieciach kolejowych Rete Ferroviaria Italiana (Włochy) i Slovenske železnice (Słowenia). We Włoszech system jest z sukcesem wdrażany i eksploatowany już od 2012 r., obecnie znajduje się w kilkunastu lokalizacjach przy stacjach towarowych, terminalach i na szlakach (m.in Verona Quadrante Europa, Torino Orbassano, Ventimiglia, Varzo-Domodosolla). SMCV pełni tam rolę systemu pomiarowego i nadzorującego obciążenia przenoszone przez pociągi towarowe, przyjeżdżające z krajów sąsiadujących. Każde przekroczenie wyznaczonych wartości granicznych jest przekazywane do stanowiska pomiarowego, a pociąg kierowany jest przez dyżurnego stacji na tor boczny celem inspekcji.

 

MMR Group TransComfort zaprezentowało właściwości i szerokie spektrum korzyści ze stosowania systemu SMCV podczas tegorocznych 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku, a także konferencji branżowych, m.in. Infraszyn 2021 w Zakopanem, Kolejowe przejścia graniczne 2021 w Janowie Podlaskim oraz Energetyka na kolei 2021 w Ożarowie Mazowieckim. Świadectwo Urzędu Transportu Kolejowego dla SMCV, które umożliwia powszechne użytkowanie systemu w Polsce,  przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w kolejowych przewozach towarowych i pasażerskich, a także ułatwi proces diagnostyki i utrzymania elementów infrastruktury kolejowej.

 

 

Kontakt:

Adam Mianowski, Product Manager

+48 695 119 105

adam.mianowski@mmrgroup.pl

Joanna Kosterska, Manager/ Koordynator ds. Reklamy i Public Relations

+48 605 231 307

joanna.kosterska@mmrgroup.pl

 

gallery-itemgallery-item

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

2 marca 2023 r. system smarowania CL-E1ws BA otrzymał dopuszczenie od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do stosowania na liniach kolejowych spółki. MMR Group TransComfort zakończył poligon badawczy na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim.
Implementacja systemu izolacji przeciwprądowej oraz przeciwdrganiowej RCS® w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie

Implementacja systemu izolacji przeciwprądowej oraz przeciwdrganiowej RCS® w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie

Początek 2023 roku to dla MMR Group TransComfort szczególnie intensywny czas. Tylko w styczniu i marcu dostarczy prawie 3000 mtp systemu izolacji przeciwprądowej i przeciwdrganiowej RCS® oraz mat wibroizolacyjnych w zakresie przebudowy torowisk w Warszawie, Szczecinie i Olsztynie.
MMR Group TransComfort na konferencji NOVKOL 2023

MMR Group TransComfort na konferencji NOVKOL 2023

W dniach 30.11-2.12.2022 w Zakopanem odbyła się XXI Konferencja Naukowo-Techniczna NOVKOL „Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym”. MMR Group TransComfort, jako złoty partner spotkania, zaprezentował rozwiązania kolejowe, które redukują hałas i zużycie szyny na łukach.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi