23.03.2023

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania CL-E1ws BA marki ELPA aplikuje środek smarny za pomocą modułów dozujących na precyzyjnie określone powierzchnie szyny, w wyniku najazdu koła pojazdu szynowego na mechaniczną jednostkę napędową. Rozprowadzony przez koło środek smarny CHFC obniża zużycie szyny nawet do 3,3 razy, redukuje hałas tarcia o szynę do 99,9%, a także zmniejsza zużycie kół pojazdów szynowych.

 

System smarowania posiada mechaniczny moduł napędowy, który służy do zasilania urządzenia bezpośrednio za pomocą elastycznego wału, podłączonego z jednej strony do mechanicznego siłownika napędowego zasilanego energią kinetyczną z kół pojazdu szynowego, a z drugiej strony do modułu dozowania urządzenia. System smarowania CL-E1ws BA nie wymaga zewnętrznego źródła energii elektrycznej i czujnika koła, może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.

 

W połowie 2022 r. MMR Group TransComfort zakończył roczny poligon badawczy systemu smarowania szyn kolejowych CL-E1ws BA – urządzenie pracuje na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim (8,100 km, promień łuku kołowego R=301,5 m). Badania końcowe przeprowadzone przez przedstawicieli Politechniki Krakowskiej wykazały, iż po zastosowaniu materiału smarnego CHFC:

 

  • droga hamowania przy kilku prędkościach, w tym maksymalnej dla linii, nie uległa wydłużeniu,
  • opór elektryczny na styku koło-szyna nie zmienił się – zarówno przed, jak i po zastosowaniu CHFC był zerowy,
  • tempo zużycia bocznego szyn obniżyło się.

 

Efektem pomyślnie zakończonego poligonu badawczego jest uzyskanie dopuszczenia systemu smarowania CL-E1ws BA do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK.

 

 

Kontakt:

Michał Szymczyk, Technical Sales Advisor

+48 607 427 203

michal.szymczyk@mmrgroup.pl

 

MMR Group TransComfort na Komisji Torowej IGKM. Oficjalna premiera autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS!

MMR Group TransComfort na Komisji Torowej IGKM. Oficjalna premiera autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS!

W dniach 10-11 maja we Wrocławiu odbyła się Komisja Torowa, organizowana przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej oraz MPK Wrocław. Głównym Partnerem spotkania był MMR Group TransComfort. Komisja była doskonałą okazją do oficjalnej premiery autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS, zaimplementowanej w marcu na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu
Zakończenie remontu torowiska na skrzyżowaniu Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. Autorska technologia kotwiąca MMR MONO-MASS

Zakończenie remontu torowiska na skrzyżowaniu Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. Autorska technologia kotwiąca MMR MONO-MASS

Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się przebudowa torowiska na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. W ramach prowadzonego projektu, MMR Group TransComfort dostarczył m.in. autorską, innowacyjną technologię kotwienia szyn MMR MONO-MASS.
VeloGleis – innowacyjny system, który zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego!

VeloGleis – innowacyjny system, który zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego!

Bezpieczeństwo, funkcjonalność, łatwa konserwacja i serwis, a także szerokie możliwości montażu sprawiły, że VeloGleis jest przewidziany w wielu projektach realizowanych dla operatorów publicznych oraz dla prywatnych przedstawicieli przemysłu, posiadających na swoim terenie sieć torowisk do kolejowego transportu wewnętrznego również poza Europą.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi