23.03.2023

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania CL-E1ws BA marki ELPA aplikuje środek smarny za pomocą modułów dozujących na precyzyjnie określone powierzchnie szyny, w wyniku najazdu koła pojazdu szynowego na mechaniczną jednostkę napędową. Rozprowadzony przez koło środek smarny CHFC obniża zużycie szyny nawet do 3,3 razy, redukuje hałas tarcia o szynę do 99,9%, a także zmniejsza zużycie kół pojazdów szynowych.

 

System smarowania posiada mechaniczny moduł napędowy, który służy do zasilania urządzenia bezpośrednio za pomocą elastycznego wału, podłączonego z jednej strony do mechanicznego siłownika napędowego zasilanego energią kinetyczną z kół pojazdu szynowego, a z drugiej strony do modułu dozowania urządzenia. System smarowania CL-E1ws BA nie wymaga zewnętrznego źródła energii elektrycznej i czujnika koła, może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.

 

W połowie 2022 r. MMR Group TransComfort zakończył roczny poligon badawczy systemu smarowania szyn kolejowych CL-E1ws BA – urządzenie pracuje na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim (8,100 km, promień łuku kołowego R=301,5 m). Badania końcowe przeprowadzone przez przedstawicieli Politechniki Krakowskiej wykazały, iż po zastosowaniu materiału smarnego CHFC:

 

  • droga hamowania przy kilku prędkościach, w tym maksymalnej dla linii, nie uległa wydłużeniu,
  • opór elektryczny na styku koło-szyna nie zmienił się – zarówno przed, jak i po zastosowaniu CHFC był zerowy,
  • tempo zużycia bocznego szyn obniżyło się.

 

Efektem pomyślnie zakończonego poligonu badawczego jest uzyskanie dopuszczenia systemu smarowania CL-E1ws BA do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK.

 

 

Kontakt:

Michał Szymczyk, Technical Sales Advisor

+48 607 427 203

michal.szymczyk@mmrgroup.pl

 

Dostawa 18 000 mb linki CuMg 0,4 (BZ II) do Tramwajów Warszawskich

Dostawa 18 000 mb linki CuMg 0,4 (BZ II) do Tramwajów Warszawskich

MMR Group TransComfort dostarcza do Tramwajów Warszawskich 18 000 mb linek krzemowo-brązowych (CuMg 0,4) o przekrojach 35 mm² i 50 mm². W marcu br. zrealizowano dostawę na 15 500 mb przewodów. Obecnie trwa dostawa kolejnej partii, obejmującej blisko 2 500 mb przewodów.
MMR Group TransComfort na SEALABLE Agent Days 2025

MMR Group TransComfort na SEALABLE Agent Days 2025

W przedostatnim tygodniu maja MMR Group TransComfort miał przyjemność uczestnictwa w międzynarodowym, branżowym spotkaniu Agent Days 2025, organizowanym przez SEALABLE Solutions GmbH w Pradze.
MMR Group TransComfort współorganizatorem Komisji Torowej w Poznaniu

MMR Group TransComfort współorganizatorem Komisji Torowej w Poznaniu

MMR Group TransComfort wspólnie z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej oraz MPK Poznań zorganizował tegoroczną Komisję Torową IGKM w Poznaniu (3-4 kwietnia 2025), która zgromadziła ekspertów i liderów branży tramwajowej z całej Polski. Konferencja była doskonałą okazją do uczczenia jubileuszowego 30-lecia firmy MMR Group.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi