23.03.2023

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania CL-E1ws BA marki ELPA aplikuje środek smarny za pomocą modułów dozujących na precyzyjnie określone powierzchnie szyny, w wyniku najazdu koła pojazdu szynowego na mechaniczną jednostkę napędową. Rozprowadzony przez koło środek smarny CHFC obniża zużycie szyny nawet do 3,3 razy, redukuje hałas tarcia o szynę do 99,9%, a także zmniejsza zużycie kół pojazdów szynowych.

 

System smarowania posiada mechaniczny moduł napędowy, który służy do zasilania urządzenia bezpośrednio za pomocą elastycznego wału, podłączonego z jednej strony do mechanicznego siłownika napędowego zasilanego energią kinetyczną z kół pojazdu szynowego, a z drugiej strony do modułu dozowania urządzenia. System smarowania CL-E1ws BA nie wymaga zewnętrznego źródła energii elektrycznej i czujnika koła, może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.

 

W połowie 2022 r. MMR Group TransComfort zakończył roczny poligon badawczy systemu smarowania szyn kolejowych CL-E1ws BA – urządzenie pracuje na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim (8,100 km, promień łuku kołowego R=301,5 m). Badania końcowe przeprowadzone przez przedstawicieli Politechniki Krakowskiej wykazały, iż po zastosowaniu materiału smarnego CHFC:

 

  • droga hamowania przy kilku prędkościach, w tym maksymalnej dla linii, nie uległa wydłużeniu,
  • opór elektryczny na styku koło-szyna nie zmienił się – zarówno przed, jak i po zastosowaniu CHFC był zerowy,
  • tempo zużycia bocznego szyn obniżyło się.

 

Efektem pomyślnie zakończonego poligonu badawczego jest uzyskanie dopuszczenia systemu smarowania CL-E1ws BA do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK.

 

 

Kontakt:

Michał Szymczyk, Technical Sales Advisor

+48 607 427 203

michal.szymczyk@mmrgroup.pl

 

Międzynarodowe Sympozjum Wibracji wywoływanych Działalnością Ludzką i Oddziaływań Sejsmicznych na Konstrukcje

Międzynarodowe Sympozjum Wibracji wywoływanych Działalnością Ludzką i Oddziaływań Sejsmicznych na Konstrukcje

W dniach 15-18.05.2024 MMR Group TrasComfort na czele z Mariuszem Zarembą (Deputy Sales Director MMR Group TransComfort, Railway Vehicles OE Infrastructure) wzięło udział w Międzynarodowym Sympozjum Wibracji wywoływanych Działalnością Ludzką i Oddziaływań Sejsmicznych na Konstrukcje, Krakowie, w siedzibie Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki.
MMR Group TransComfort otrzymał certyfikację IRIS potwierdzającą najwyższe standardy jakości

MMR Group TransComfort otrzymał certyfikację IRIS potwierdzającą najwyższe standardy jakości

W dniu 04.01.2024 r. (decyzją z dnia 27.10.2023 r.) MMR Group TransComfort, czołowy producent w polskiej branży tramwajowo-kolejowej, uzyskał certyfikat IRIS – Międzynarodowy Standard dla Przemysłu Kolejowego, nadawany przez UNIFE (Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Kolejowego).
Dostawa rekordowego silnika elektrycznego marki TATUNG

Dostawa rekordowego silnika elektrycznego marki TATUNG

Z końcem grudnia 2023 roku MMR Group TransComfort dostarczył swojemu kontrahentowi, jednemu z liderów polskiej branży paliwowo-energetycznej, elektryczny silnik marki TATUNG. Silnik jest rekordzistą m.in. pod względem masy – 9350 kg, oraz czasu produkcji – 7 miesięcy.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi