23.03.2023

System smarowania szyn na łukach CL-E1ws BA z dopuszczeniem do stosowania od PKP PLK

System smarowania CL-E1ws BA marki ELPA aplikuje środek smarny za pomocą modułów dozujących na precyzyjnie określone powierzchnie szyny, w wyniku najazdu koła pojazdu szynowego na mechaniczną jednostkę napędową. Rozprowadzony przez koło środek smarny CHFC obniża zużycie szyny nawet do 3,3 razy, redukuje hałas tarcia o szynę do 99,9%, a także zmniejsza zużycie kół pojazdów szynowych.

 

System smarowania posiada mechaniczny moduł napędowy, który służy do zasilania urządzenia bezpośrednio za pomocą elastycznego wału, podłączonego z jednej strony do mechanicznego siłownika napędowego zasilanego energią kinetyczną z kół pojazdu szynowego, a z drugiej strony do modułu dozowania urządzenia. System smarowania CL-E1ws BA nie wymaga zewnętrznego źródła energii elektrycznej i czujnika koła, może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.

 

W połowie 2022 r. MMR Group TransComfort zakończył roczny poligon badawczy systemu smarowania szyn kolejowych CL-E1ws BA – urządzenie pracuje na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim (8,100 km, promień łuku kołowego R=301,5 m). Badania końcowe przeprowadzone przez przedstawicieli Politechniki Krakowskiej wykazały, iż po zastosowaniu materiału smarnego CHFC:

 

  • droga hamowania przy kilku prędkościach, w tym maksymalnej dla linii, nie uległa wydłużeniu,
  • opór elektryczny na styku koło-szyna nie zmienił się – zarówno przed, jak i po zastosowaniu CHFC był zerowy,
  • tempo zużycia bocznego szyn obniżyło się.

 

Efektem pomyślnie zakończonego poligonu badawczego jest uzyskanie dopuszczenia systemu smarowania CL-E1ws BA do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK.

 

 

Kontakt:

Michał Szymczyk, Technical Sales Advisor

+48 607 427 203

michal.szymczyk@mmrgroup.pl

 

MMR Group TransComfort na Komisji Zasilania IGKM

MMR Group TransComfort na Komisji Zasilania IGKM

16 i 17 listopada 2023 r. MMR Group TransComfort uczestniczył w Komisji Zasilania, organizowanej przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Podczas obrad oraz prelekcji sponsorskiej zaprezentował nowoczesne rozwiązania dla sieci trakcyjnej, w tym wysięgniki trakcyjne i tunelowe, naprężacze T-REX, izolatory sekcyjne czy rozdzielnice.
15. edycja targów TRAKO za nami – MMR Group TransComfort po raz kolejny z nagrodą!

15. edycja targów TRAKO za nami – MMR Group TransComfort po raz kolejny z nagrodą!

22 września 2023 roku zakończyła się 15. edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. Targi były doskonałą okazją dla MMR Group TransComfort do aż trzech premier: systemów ostrzegania przed kolizją w pojazdach tramwajowych, autorskiego systemu mocowania szyn MONOLITH (z nagrodą im. prof. J. Podoskiego) oraz osprzętu sieci trakcyjnej.
15. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, 19-22.09.2023

15. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, 19-22.09.2023

MMR Group TransComfort zaprasza na 15. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO. Na stoisku B50 w hali B zaprezentujemy m.in. elementy i systemy dla pojazdów szynowych (kolejowych i tramwajowych), a także elementy i systemy dla infrastruktury tramwajowej i kolejowej.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi