05.04.2023

VeloGleis – innowacyjny system, który zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego!

Spółka SEALABLE Solutions GmbH, wieloletni partner MMR Group TransComfort, wspólnie z firmą Künstler Bahntechnik GmbH stworzył unikalny w skali światowej system VeloGleis o konstrukcji stalowej z rdzeniem w postaci wytłaczanego profilu elastomerowego.

 

System VeloGleis tworzy całkowicie zamkniętą powierzchnię podczas korzystania z drogi przez rowerzystów lub pieszych. Praktycznie każdy profil szyny i rodzaj przytwierdzenia nadają się do wykorzystania w systemie VeloGleis. Mocowanie profilu elastomerowego odbywa się poza miejscem budowy, a w konwencjonalnym kanale torowym nie ma żadnych dodatkowych komponentów. System umożliwia łatwą wymianę szyn bez skomplikowanych robót drogowych. Czyszczenie systemu odbywa się przez otwory do przepłukiwania, a naprawy nawierzchni można wykonywać w każdy wymagany sposób.

 

VeloGleis nadaje się do montażu w łukach nawet o najmniejszym promieniu, w rozjazdach, a także w miejscach występowania infrastruktury okołotorowej i wykazuje pełną zgodność z normami PN-EN ISO 5470-2, PN-EN 1433 i PN-EN 50162.

 

 

 

Korzyści systemu VeloGleis to:

 

  1. Bezpieczeństwo i funkcjonalność
  • System torów tworzy całkowicie zamkniętą powierzchnię, umożliwiającą bezpieczne przemieszczanie się rowerzystów i pieszych.
  • Trasa testowa nie wykazuje żadnych pogorszeń funkcjonalności i bezpieczeństwa po 200 000 przejazdów.
  1. Standardowe komponenty zapewniające ekonomię
  • Konwencjonalne profile walcowane mogą być używane jako prowadnice.
  • Można stosować nawet standardowe mocowania (płyta falista i zacisk szynowy).
  1. Łatwa konserwacja i serwis
  • Szybka i łatwa wymiana szyn bez konieczności wykonywania skomplikowanych prac budowlanych.
  • Możliwość maszynowego czyszczenia systemu poprzez odkręcenie pokryw.
  • Możliwość naprawy szyn za pomocą prostego procesu reprofilowania / spawania.
  1. Przemyślany projekt
  • Małe elementy są rozmieszczone w konwencjonalnym torowisku kolejowym.
  • Mocowania profilu elastomerowego znajdują się poza obszarem eksploatacji.
  • Istnieje możliwość opróżnienia systemu.
  1. Uniwersalne możliwości montażu
  • Montaż w łukach nawet o najmniejszym promieniu.
  • Montaż w zwrotnicach (torach rozgałęźnych) i rozjazdach.
  • Montaż na szynach dylatacyjnych.
  1. Certyfikaty i licencje
  • Profil elastomerowy zgodny z PN EN ISO 5470-2 (odporność na ścieranie).
  • Konstrukcja skrzyni zgodna z normą PN EN 1433, klasa obciążenia D400.
  • Certyfikacja prowadzenia po torze.
  • Izolacja od prądów błądzących zgodnie z PN EN 50162.

 

Przeczytaj więcej szczegółów o VeloGleis w naszym artykule i skontaktuj się z nami: https://bit.ly/2ZceO6S

 

Mariusz Zaremba

Deputy Sales Director, Railway Vehicles OE Infrastructure

mariusz.zaremba@mmrgroup.pl
+48 679 013 797

MMR Group TransComfort na Komisji Torowej IGKM. Oficjalna premiera autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS!

MMR Group TransComfort na Komisji Torowej IGKM. Oficjalna premiera autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS!

W dniach 10-11 maja we Wrocławiu odbyła się Komisja Torowa, organizowana przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej oraz MPK Wrocław. Głównym Partnerem spotkania był MMR Group TransComfort. Komisja była doskonałą okazją do oficjalnej premiery autorskiej technologii kotwiącej MMR MONO-MASS, zaimplementowanej w marcu na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu
Zakończenie remontu torowiska na skrzyżowaniu Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. Autorska technologia kotwiąca MMR MONO-MASS

Zakończenie remontu torowiska na skrzyżowaniu Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. Autorska technologia kotwiąca MMR MONO-MASS

Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się przebudowa torowiska na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Obornickiej we Wrocławiu. W ramach prowadzonego projektu, MMR Group TransComfort dostarczył m.in. autorską, innowacyjną technologię kotwienia szyn MMR MONO-MASS.
VeloGleis – innowacyjny system, który zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego!

VeloGleis – innowacyjny system, który zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego!

Bezpieczeństwo, funkcjonalność, łatwa konserwacja i serwis, a także szerokie możliwości montażu sprawiły, że VeloGleis jest przewidziany w wielu projektach realizowanych dla operatorów publicznych oraz dla prywatnych przedstawicieli przemysłu, posiadających na swoim terenie sieć torowisk do kolejowego transportu wewnętrznego również poza Europą.

Skontaktuj się z nami

    Strona jest chroniona przez reCAPTCHA i podlega ona następującym warunkom Google: Polityka prywatności, Warunki usługi