W dniu 13 sierpnia 2024 r. otrzymaliśmy Krajową Ocenę Techniczną, tzw. KOT, w której to Instytut Badawczy Dróg i Mostów pozytywnie ocenia właściwości płyt prefabrykowanych do nawierzchni drogowej zintegrowanej z torowiskiem – MMR MONOLITH.
To ostatni element kompletnej konstrukcji bezpodsypkowej prefabrykowanej, jaki planujemy niebawem wdrożyć. Wraz z systemem mocowania szyn za pomocą profili elastomerowych – MMR RCS oraz mineralną zaprawą mocującą w kanałach szynowych – MMR MONOMASS, system płyt prefabrykowanych tworzy trwałą konstrukcję torowo-drogową zarówno do obciążeń kołowych wzdłuż, jak i w poprzek torów. Typizacja, wysoka jakość oraz mała liczba elementów składowych tej konstrukcji sprawia, że jest ona prosta w realizacji, a dzięki zastosowaniu szybkowiążącej masy mocującej obciążenie jest możliwe już po 18 godz. od montażu szyn.
Wdrażamy następujące typy płyty systemu:
- torowa
- międzytorowa pełna
- międzytorowa z otworem na armaturę, słupy trakcyjne i latarnie,
- boczna
- odwodnieniowa
- kablowa
- do montażu przyrządów wyrównawczych torowych
- rozjazdowa
Płyty dostępne będę w przedziale długości od 0,5 do 12,0 m o zamiennym module, co 100 mm.
Płyty torowe przewidziano dla szerokości toru 1000 i 1435 mm oraz dowolnych profili szynowych.
Istotną zaletą zestawu płyt prefabrykowanych MMR MONOLITH są innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne oraz technologia szybkiego montażu odróżniająca je w tych ważnych aspektach od konkurencji, ale o tym wkrótce.
Poniższe rysunki prezentują zestaw płyt MMR MONOLITH oraz system mocowania szyn MMR MONOMASS.