13 sierpnia 2024 r. MMR Group TransComfort otrzymał Krajową Ocenę Techniczną KOT Instytutu Badawczego Dróg i Mostów z pozytywną oceną właściwości płyt prefabrykowanych do nawierzchni drogowej zintegrowanej z torowiskiem – MMR MONOLITH.
MMR MONOLITH to ostatni element kompletnej konstrukcji bezpodsypkowej prefabrykowanej, który MMR Group TransComfort planuje wdrożyć w najbliższym czasie. Wraz z systemem mocowania szyn za pomocą profili elastomerowych MMR RCS oraz mineralną zaprawą mocującą w kanałach szynowych MMR MONOMASS, system płyt prefabrykowanych tworzy trwałą konstrukcję torowo-drogową zarówno do obciążeń kołowych wzdłuż, jak i w poprzek torów. Typizacja, wysoka jakość oraz mała liczba elementów składowych tej konstrukcji sprawia, że jest ona prosta w realizacji, a dzięki zastosowaniu szybkowiążącej masy mocującej obciążenie jest możliwe już po 18 godz. od montażu szyn.
MMR Group TransComfort wdraża następujące typy płyty systemu:
- torowa,
- międzytorowa pełna,
- międzytorowa z otworem na armaturę, słupy trakcyjne i latarnie,
- boczna,
- odwodnieniowa,
- kablowa,
- do montażu przyrządów wyrównawczych torowych,
- rozjazdowa.
Płyty dostępne będę w przedziale długości od 0,5 do 12,0 m o zamiennym module, co 100 mm. Płyty torowe przewidziano dla szerokości toru 1000 i 1435 mm oraz dowolnych profili szynowych. Istotną zaletą zestawu płyt prefabrykowanych MMR MONOLITH są innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne oraz technologia szybkiego montażu.
Kontakt:
Mariusz Zaremba
Deputy Sales Director, Railway Vehicles OE Infrastructure
mariusz.zaremba@mmrgroup.pl