System RCS® to innowacyjne rozwiązanie, które izoluje prądy błądzące oraz redukuje wstrząsy i drgania. Został zaprojektowany z myślą o łatwym montażu, niezależnie od konstrukcji torowiska. Głównymi elementami RCS® są elastomerowe profile mocujące i izolujące szynę oraz węzły kotwiące o prostej budowie. Profile RCS® nie kolidują z żadnym powszechnie znanym i stosowanym przytwierdzeniem szyn.
System RCS®, ze względu na swoją uniwersalną konstrukcję, może być wykorzystywany na wielu typach torowisk tramwajowych:
- torowiska wspólne z jezdnią – dzięki systemowi RCS® nie ma konieczności stosowania węzłów kotwiących, ponieważ profile boczne i dolne będą pełniły rolę mocowania szyny do podbudowy,
- torowiska trawiaste – przytwierdzenia do szyn mogą mieć tutaj postać wkrętów torowych, dybli lub specjalnych konstrukcji o regulowanym rozstawie, dobieranym w zależności od szacowanego obciążenia toru,
- węzły rozjazdowe – ważne jest wówczas precyzyjne połączenie z szynami torowiska, co wymaga określonego cięcia i dopasowania profili elastomerowych.
MMR Group TransComfort implementuje system RCS® od 2000 roku w największych miastach w Polsce, m.in. Szczecinie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, na Śląsku i w Zagłębiu.