Systemy smarowania szyn na łukach
Systemy smarowania szyn na łukach pozwalają na redukcję tempa zużycia bocznego szyn (nawet do 3,3 razy) oraz kół pojazdów szynowych, a także służą ograniczeniu hałasu w bezpośrednim otoczeniu torowiska (nawet do 99,9%).
Smarownice aplikują środek smarny za pomocą modułów dozujących na precyzyjnie określone powierzchnie szyny, w wyniku najazdu koła pojazdu szynowego na mechaniczną jednostkę napędową.
Systemy smarowania posiadają mechaniczny moduł napędowy, który służy do zasilania urządzenia bezpośrednio za pomocą elastycznego wału, podłączonego z jednej strony do mechanicznego siłownika napędowego zasilanego energią kinetyczną z kół pojazdu szynowego, a z drugiej strony do modułu dozowania urządzenia. Smarownice nie wymagają zewnętrznego źródła energii elektrycznej i czujnika koła, mogą być zdalnie monitorowane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.