System pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV wykrywa i analizuje obciążenia przenoszone przez każde pojedyncze koło i oś taboru w ruchu, celem monitorowania i zachowania bezpieczeństwa. Czujniki umieszczone są na szyjce szyny, połączone z przytorowym punktem pomiarowym PR oraz kontrolowane ze stanowiska PCO. Punkt pomiarowy PR zawiera jednostki akwizycji danych oraz przetwarzania.
System posiada dwa tryby pomiaru obciążenia – quasi-statyczny (od 5 do 30 km/h ) oraz dynamiczny (od 5 do 250 km/h, zazwyczaj większej niż 30 km/h). Sposób ważenia zależy od miejsca instalacji systemu – w obszarze stacji lub na szlaku. System pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV należy do grupy urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów.
Dlaczego SMCV?
- System bez betonowej podbudowy
- Integralna część linii kolejowej
- Pomiar od 5 km/h do 250 km/h
- Pomiar bez obecności operatora
- Pomiar od koła do szyny
- Czujniki bez wpływu na utrzymanie torów kolejowych
- Wysoka dokładność pomiaru
- Modułowa konstrukcja szafy z elektroniką
- Możliwość zastosowania własnego rozwiązania kalibracyjnego – automatyczny wózek SMCV-MVT
- Referencje z krajów Unii Europejskiej
Zastosowanie SMCV
- Kolejowe przejście graniczne
- Terminale kontenerowe
- Zakłady przemysłowe
- Linie kolejowe z transportem towarowym lub mieszanym
MMR Group TransComfort uzyskało bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji dla systemu pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV od Urzędu Transportu Kolejowego (nr. PL 59 2022 0001 z dnia 21.01.2022 r.). System znajduje się w grupie „urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów”.
Dzięki certyfikatowi UTK dla SMCV, możliwe jest powszechne użytkowanie systemu w Polsce, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w kolejowych przewozach towarowych i pasażerskich, a także ułatwi proces diagnostyki i utrzymania elementów infrastruktury kolejowej.